Jaguar twr xjrs

Luxus lokomotív – Jaguar XJR-S

„Nehéz szavakba önteni az érzést,amikor az autópályán (természetesen Németországban:) 120-nál gázt adsz, és nem történik semmi........illetve nem veszed észre,hogy történik. Csak a többi autó lelassul, eltűnik a visszapillantó tükörben és a sebességmérő megbolondul...200-at mutat!! Mindezt csendben, simán.”

Így kezdődik egy népítélet a Totalcar-on.

Van egy mára már elcsépelt jelző az autógyártásban: GT. Sokat használjuk, sokféle autó típuson szerepel, de emlékszik még valaki a szó valódi jelentésére: Grand Turismo?

Jelentése: luxusautó, hosszú távú közlekedésre. Kényelmes kupé karosszéria, nagy és erős motor, hátsó kerék meghajtás. Korábban az Aston Martin, a Ferrari vagy a Mercedes használta….és a Jaguar. A Jaguar sportkupéimegfelelnek ennek az elvárásnak. 

A Jaguar mindig része volt az egyetemes autósportnak. Anglia az autóversenyzés hazája és ezzel együtt a kisebb vagy nagyobb versenyautó építő cégeké is. A 80-as évek a túraautó versenyzésben a TWR-ről szólnak. A cégvezető, Tom Walkingshaw, maga is sikeres pilóta és egyben mérnök így az általa 1976-ban alapított Tom Walkigshaw Racing (TWR) hamar meghatározó szereplője lesz az autósportnak. Előbb BMW-vel, később Mazda RX7-tel indulnak a Brit Túraautó Bajnokságban(BTCC) és az EurópaiTúraautó Bajnokságban (ETCC), de 1982-ben a cég által felkészített Range Rover elindul a Párizs-Dakaron is. A Jaguar felismeri a TWR-ben rejlő lehetőséget és szövetkezik Tom Walkingshaw-val. 1984-ben nyernek Belgiumban, Spa-ban a 24 órás viadalon egy a TWR által felkészített Jaguar XJS-el, ezt követően Európában és Amerikában is sikereket érnek el versenyautóik.

1988-ban megjelenik az utcai autók piacán a Jaguar és a TWR közösen alapított vállalata, a JaguarSport. A cél, hogy beépítsék a versenysport műszaki fejlesztéseit az utcai Jaguarokba.

 

JaguarSport XJR-S 6.0

Hosszúsága alapján lehetne akár egy mexikói drog báró neve is, de nem az. Sőt! Származását tekintve angol főnemes.

Meg van benne minden, ami megkülönbözteti az átlagtól. A Jaguar márka múltja, patinája és a TWR verseny tapasztalata. Az autó alapja a Jaguar csúcs sportkupéja, az XJS 12 hengeres változata, amit a TWR több helyen módosított.

1988 és 1989 között 350 darab XJR-S készült el  a Jaguar Le Mans-i győzelmének a  tiszteletére „Celebration Le Mans” néven, 1993-ig összesen 1130 darabot gyártottak az XJR-S-ből.

1989 után gyártott autók jelentősen különböznek a széria XJS-től. Más a motorvezérlés, más a kipufogó, más a futómű.Az első és hátsó légterelők mellet, küszöbspoiler is része az aerodinamikai csomagnak. Nagyobbak a felnik, szélesebbek az abroncsok (elöl 225/50ZR16, hátul 245/55ZR16).

Az egész autó széles, alacsony és fenyegető!

A motor brutálisan erős, húz, mint a mozdony, a katalógus adatok szerint 329 LE. Megfelelő a fenyegetéshez.

Az újra programozott motorvezérlő komputer mellet a TWR hengerfej, a fejlesztett légbeömlő rendszer, nagyobb kapacitású üzemanyag szivattyúés nyitottabb kipufogó eredménye az emelt teljesítmény.Ez még a meglehetősen régimódi 3 sebességes automata váltón keresztül is rendkívül rugalmassá teszi az autót.A kormányzás közvetlen és pontos. A feszesebb rugózással, a Bilstein lengéscsillapítókkal és az áthangolt futóművel szinte tapad az útra. Igazi nagy macska!

A belseje más. Nem fenyeget, hívogat.

 A GT hagyományoknak megfelelően ez nem egy spártai versenyautó. A kidolgozás minősége, a felhasznált anyagok megfelelnek a luxus limuzinoknak. A bőrkárpit a Rolls Roycenak vagy a Daimlernek megfelelő Conolly bőrből van, az autó külső színével megegyező szegélyekkel.  A fabetét intarziás. Vastag szőnyegek és a kiváló hangszigetelés biztosítja a teljes csendet. Gyári MOMO bőrkormány simul a vezető kezébe.

A kornak megfelelő biztonsági és kényelmi elektronika van benne. Az ülések állítása elektromos, ugyanúgy, mint a tükröké és az ablakoké. Központi zár, riasztó, tempomat, fedélzeti számítógépsegíti a vezetőt. Az audiórendszer több mint 20 éves, itt érezhető az elmúlt évek fejlesztéseinek a hiánya. Van benne telefon is, vajon milyen SIM kártya való bele?

Néhány katalógus adat alapján hasonlítsuk össze az XJRS-t az XJS V12-vel:

Hengerűrtartalom(cm3):             5993                                      5345

Maximális teljesítmény(Le):     333                                        280

Maximális nyomaték(Nm):        495                                        415

Maximális sebesség (km/h):     254(korlátozva)                               237

Gyorsulás 0-100km/h (s):            6,8                                        8,2

Látható, hogy a hengerűrtartalom növekedése mellet a motorvezérlés átdolgozásával jelentősen nőt a teljesítmény és ennek megfelelően javult az autó menetdinamikája is. A menetdinamika javulásával együtt a fejlesztett fék és futómű igazi szupersportautóvá teszi az XJR-S-t


 
vissza a flottához
jaguar XJR-S
Évjárat: 1990
Szín: óceánkék
Beltér szín: bézs
Hengerűrtartalom: 6000 cm3
Kivitel: coupe
Csak sofőrrel: igen
Bérlési feltételek
Ár/1óra: 22000+áfa Ft
Ár/5óra: 100000+áfa Ft
Ár/10óra: Ft
Km díj 50 km alatt: 0 Ft
Km díj 50 km felett: 200 Ft
Minimális bérlési óraszám: 3
Nagyít / További képek